Buah Cempedak...

Buah Cempedak di luar pagar, ambil Galah Tolong Jolokkan, saya budak Baru Belajar, Kalau Salah tolong Tunjukkan....

Thursday, January 20, 2011

BABY DUMPING IN MALAYSIA....

Baby dumping????pembuangan bayi????same ler 2 maksudnyer..hahahaha...izzi sje nak kgsi cketla sal info yg izzi baru kaji....lau nak tau???izzi kene wat presentation tok bel,then izzi plih tajuk "Baby Dumping in Malaysia"...


Sangat mendukacitakan, statistik menunjukkan rmai yg melakukan jenayah ini adlah dripada golongan melayu, golongan Islam sendri...izzi memg terkilan bile dgar brite ne..tp still de yg ambiguous ag coz, rmai bayi yg djumpai dkatakan ada ktrunan Myanmar, Flipine,Indonesia,..yg dikatakan same kulit ngan org melayu....tp ntahla.hye kputusan DNA je yg ley megesahkan bende ni....


Izzi de tgok byak vdeo sal pembuangan bayi ne..memg myedihkan, sape2 yg tgok memg akan menitiskan air mate..byagkan mak n abah kite dulu punyela tgu2 akan klhiran kite, dsmbut ngan titisan air mate yg mggembirakan....bgtau org kampung sume..huhu...byagkan kegembiraan mereka pada mase 2...hye Allah jer yg tau...tp anak2 yg dibuang?????,mereka xdpat mrasai itu sume, xdpat merasai kgmbiraan ibu bapa dlam meraikan kwujudan mereka di muke bumi Allah , kite sendri xtau, ape yg terdetik di hati anak kecil ini...apbila mereka dbuang, rntihan tangisan mereka sungguh memilukan...mungkin mereka akan berkate : "nape mak n abah wat sy cm ne???ape slah sye smpai sy dbuang???sy tdak mengerti.nape sy dhukum sbegini rupa???tergamaknye mak n abah...Kenape sy xdpat mrasai mcam anak2 lain????nape MAK???nape ABAH???".......


Cube kite muhasabah diri kite...xpyah lame,skejap pon xpe..kite byangkan,kite di tmpat merka...ape yg boleh kite wat disaat itu????menangis..menangis...dan trus menangis....itu jer yg mampu kite buat kan?????huhuhu....sedey sgat...izzi hrap sgat...kite sendiri sbg khalifah  di muka bumi ini, dpat menjga bumi dr pencemaran..pncemran ape yg izzi mksodkan di sini????PENCEMARAN JENAYAH.....same2la kite beringat....


video
ne slah satu slide yg dibuat dri seorg Ustazah...same2lah kite renung2kan.... 

5 comments:

  1. semoga berjaya yer dengan assaiment bel awak..

    ReplyDelete
  2. sedih woooo. orang lain susah payah berusaha nak mendapatkan zuriat. tapi yang dah ada tu di buangnya pula. lebih baik pegi hantar ke hospital atau mana2 tempat kebajikan

    ReplyDelete
  3. ngangopak : amin..mdah2an....

    eelobor: tau xpe...sian baby yg xbdosa tu...jdikan pengjran tok kite sume...

    ReplyDelete
  4. hilang sudah kasih sayang. tersiksa baby tu...kesian sangat.

    http://adzriel.blogspot.com/2011/02/ikat-tali-kasut-pun-tak-pandai.html

    ReplyDelete
  5. erm..tau xpe......mtak2 dijaohkan bende2 cam ne....

    ReplyDelete